Gotovo sva djeca u našoj udruzi imaju komunikacijske teškoće,teškoće učenja itd., bilo kroz dijagnozu iz autističnog spektra ili neku drugu dijagnozu. Potpomognuta komunikacija,AAC-Augmentative and Alternative Communication) takvoj djeci jedno je od osnovnih pomagala i mogućnost usvajanja novih znanja i vještina na njima “zanimljiv” i poticajan način.Zahvaljujući raznim donatorima, u udruzi imamo mogućnost primjene potpomognute komunikacije uz vizualnu podršku izradom materijala pomoću Boardmaker-a,korištenje istog materijala interaktivno na pametnoj ploči ili računalu i mogućnost korištenja tableta s instaliranim aplikacijama za učenje.Uz nabavku opreme, nastojimo i što više educirati stručnjake, tako smo ulistopadu 2013. godine prvi put u Hrvatskoj u suradnji s Pyramid Educational Consultant UK organizirali PECS edukaciju/ 1. modul i u srpnju 2014.g. (ponovili 1. modul) i 2. modul nakon kojeg su polaznici postali PECS treneri.
Ukratko ćemo napisati razliku između PECS-a i vizualne podrške te dodati nekoliko fotografija i video (rad na ploči i PECS metode)
PECS – PCS – VIZUALNA PODRŠKA – Koja je razlika ??
Na samom početku,željeli bismo razjasniti pojmove i skrenuti pažnju koja je razlika između PECS metode i vizualne podrške.Znači, ako u radu s djetetom koristite sličice za raspored,kroz materijale isl. -to nije PECS već vizualna podrška.Ispod ćemo kratko pojasniti što su PECS, sličice(PCS) i vizualna podrška.
PCS – Je kratica za slike komunikacijskih simbola koji su ujedno i simboli u BoardMaker programu.
BoardMaker – je program koji sadrži tisuće slika koje se mogu koristiti za stvaranje rasporeda, raznog materijala za rad s djecom interaktivno na računalu ili ploči i za stolom.
Vizualna strategija / Podrška – korištenje slika, fotografija, predmeta, riječi
PECS – je komunikacijski program dizajniran za razvoj funkcionalnih sposobnosti kod djece – komunikacija korištenjem sličica.
Luka 1.dio
Ivan 1.dio
Ivan 2.dio
Pametna ploča
U izradi…