1. studenoga 2015.

Pomoćnici u vrtiću

Humanitarnom akcijom udruge Srce za srce kroz koju je prikupljeno 92.479,08 od čega je tvrtka Cemex uplatila 75.000,00 kuna, zračna luka Split 10.000,00 te preostala sredstva koja su uplate građana u projekt pomoćnika u vrtiću ukjučio se i grad Kaštela iznosom od 30.000,00 kuna. Zahvaljujemo svima na svojem doprinosu uključivanja djece s teškoćama u redovne vrtićke skupine.Veliku pomoć i u ovoj akciji, medijski su podržali Slobodna dalmacija, TV Jadran i Portal grada Kaštela.

Pomoćnici u vrtiću angažirani su za 10 mališana u kaštelanskim vrtićima u suradnji s ravnateljicom i stručnom službom vrtića te su prije ulaska u vrtić završili dvodnevnu edukaciju za pomoćnike u vrtiću koja se održala u subotu i nedjelju (3. i 4. siječnja) u Hotelu Baletna škola kojem se ovim putem zahvaljujemo na ustupljenom prostoru za održavanje edukacije.

Predavač je direktor Centra znanja PROFECTUS Darko Kobetić, prof.reh.
O edukaciji:
Teme:
– Predškolski odgojno obrazovni sustav i oblici potpore djeci s teškoćama
– Uloga pomoćnih radnika za rad s djecom s teškoćama
– Metode rada s djecom s teškoćama (senzoričkim i motoričkim oštećenjima, poremećajem pažnje i hiperaktivnosti, intelektualnim teškoćama i autizmom)
– Igra u radu s djecom s teškoćama
– Važnost rane intervencije
– Suradnja s roditeljima djece s teškoćama
– Osvrt na praksu – radionica

Ključne kompetencije koje su stekli polaznici treninga :
– razumijeti načela uključivanja djece s teškoćama
– razlikovati i nabrojati oblike potpore uključivanju djece s teškoćama
– razumijeti ulogu i zadaće pomoćnika u vrtiću
– razumijeti i opisati značajke rane intervencije kod djece s teškoćama
– primijeniti metode rada s djecom s teškoćama ovisno o teškoćama
– pružiti potporu u izradi individualiziranih programa, razumijeti postupak izrade individualiziranih programa
– surađivati sa djecom, odgojiteljima i roditeljima u cilju socijalizacije i napretka djeteta

Biti pomoćnik u vrtiću znači pružati neposrednu potporu djetetu s teškoćama u redovnim uvjetima, surađivati s odgojiteljem i biti dio kolektiva predškolske ustanove.

Također, ova uloga predstavlja sudjelovanje u organizaciji inkluzivnog okruženja te okruženja pogodnog za socijalizaciju djeteta s teškoćama. Sve navedeno zahtjeva od pomoćnika u vrtiću osjetljivost na pitanje inkluzije, senzibilitet za rad s djecom s teškoćama, ali i spremnost na učenje i unaprjeđivanje kompetencija. Kako bi pomoćnik u vrtiću bio spreman za rad u redovnim predškolskim ustanovama, nužno je da prođe trening koji ga osposobljava za kvalitetno izvršavanje uloge.