Ukoliko ste sami primjetili, vaš pedijatar ili netko drugi da vaše dijete možda ima neka odstupanja u razvoju – javite nam se i dogovorite termin kod spec. rane intervencije.
Kroz program rane intervencije -savjetovališta, osim same procjene djeteta,možete dobiti savjet o eventualno potrebnim habilitacijskim postupcima ili tehnikama poticanja i stimulacije razvoja.Nakon procjene, djeca se uključuju u neki od dostupnih programa u udruzi i/ili upućuju u druge ustanove i organizacije.
Ovim programom želimo skratiti vrijeme od utvrđivanja potrebe za habilitacijskim postupcima do ulaska u intervencijski program, omogućiti roditeljima potpune informacije o problemima, ali i mogućnostima, te na taj način ublažiti ili otkloniti strepnju i neizvjesnost.
Program sufinanciraju Grad Kaštela i županija Splitsko dalmatinska
Savjetovalište je besplatno za sve roditelje a broj djece uključen u neki od programa individualnog i grupnog rada ovisi o odobrenim sredstvima (projektima) i donacijama. Kroz individualan habilitacijski rad s djecom, stručnjaci i roditelji mogu koristiti didaktičke igračke i materijale koje imamo u udruzi, a vrlo često koristimo i materijale koje napravimo sami.
Evo i nekoliko fotografija
U nastavku vam donosimo neke od prvih znakova odstupanja, najprije one koje prve možemo primjetiti – motoričke a zatim odstupanja u komunikacijskom i govornom razvoju.
Roditelj bi se trebao zabrinuti ako:
- dijete u svom razvoju kasni više od 3 mjeseca nego što je očekivano za dob
- je jako čvrsto, tvrdo, teško ili teže mu se savijaju ručice ili nožice (povišen mišićni tonus)
- je jako mekano, mirno, kao da je “od maslaca” (snižen mišićni tonus);
- ima često čvrsto zatvorene šakice
- je starije od 2 mjeseca, a drži često palac u šaci
- se kad ga se osloni na stopala ne oslanja na puna stopala
- postoji bilo kakva razlika u funkciji ili držanju jedne strane u odnosu na drugu(u ranoj životnoj dobi nema dešnjaka i ljevaka) – asimetrija
- se “izvija”, tj. zabacuje glavicu prema natrag, a tijelo čini jedan luk – to može raditi i na podlozi, ali i dok ga se drži na rukama
- – kad se okreće jako zabaci glavu prema natrag, ili se okrene “u bloku”, bez zamaha ruke ili noge,ili čak oboje
- “križa” nožice
- crvoliko izvija ruke ili noge, “neprirodni pokreti” (atetoidni pokreti).
KOMUNIKACIJA,JEZIK I GOVOR
Veoma je važno razlikovati razvoj komunikacije od usvajanja jezika i razvoja govora jer ih često u svakodnevnici smatramo sinonimima. Komunikacija je temelj i potpora usvajanju jezika i razvoju govora, a govor je samo jedno od sredstava koje koristimo za komunikaciju.
Odstupanja se razlikuju od djeteta do djeteta, a možemo ih podijeliti na:
1.Poremećaje socijalne komunikacije (smanjeni interes za komunikaciju i odsustvo vještina započinjanja i održavanja socijalne interakcije )
Osnovni simptomi uključuju:
-siromašnu raznolikost u uporabi jezika (često prepuno agramatizama)
-nepovezanost tema tijekom razgovora ( nepovezano preskakanje s teme na temu, upadanje u riječ drugima , nepoštivanje socijalnih pravila u različitim kontekstima )
-smanjeno praćenje sugovornika i njegovih reakcija te nereagiranje na iste
No, ne postoje odstupanja u društvenim odnosima i interesima što ga razlikuje od autizma.
2.Jezične poremećaje (problem jezičnog razumijevanja i izražavanja)
3.Govorne poremećaje (problem akustičke realizacije jezika)
Izvor
Kako prepoznati dijete s autizmom?
– naš poster povodom obilježavanja dana autizma,2.4.2014.K. Sućurac