3. kolovoza 2014.

Rana intervencija i re/habilitacija

12622_602606053087349_2089344153_n Ukoliko ste sami  primjetili,  vaš  pedijatar ili  netko  drugi  da vaše  dijete možda  ima neka  odstupanja u  razvoju –  javite nam  se i  dogovorite  termin kod spec.  rane  intervencije.

Kroz program rane intervencije  -savjetovališta, osim same  procjene djeteta,možete dobiti  savjet o eventualno potrebnim  habilitacijskim  postupcima ili tehnikama poticanja i stimulacije razvoja.Nakon procjene, djeca se uključuju u neki od dostupnih  programa u udruzi  i/ili upućuju u druge ustanove i organizacije.

Ovim programom želimo skratiti vrijeme od utvrđivanja potrebe za habilitacijskim postupcima do ulaska u intervencijski program, omogućiti roditeljima potpune informacije o problemima, ali i mogućnostima, te na taj način ublažiti ili otkloniti strepnju i neizvjesnost.

Program sufinanciraju Grad Kaštela i županija Splitsko dalmatinska

Savjetovalište je besplatno za sve roditelje a broj djece uključen u neki od programa  individualnog i grupnog rada ovisi o odobrenim sredstvima (projektima) i donacijama. Kroz individualan habilitacijski rad s djecom, stručnjaci i roditelji mogu koristiti  didaktičke igračke i materijale koje imamo u udruzi, a vrlo često koristimo i materijale koje napravimo sami.

Evo i nekoliko fotografija

 

U nastavku vam donosimo neke od prvih znakova odstupanja, najprije one koje prve možemo primjetiti – motoričke a zatim odstupanja u komunikacijskom  i govornom razvoju.

 

Roditelj bi se trebao zabrinuti ako:

  •  dijete u svom razvoju kasni više od 3 mjeseca nego što je očekivano za dob
  •  je jako čvrsto, tvrdo, teško ili teže mu se savijaju ručice ili nožice (povišen mišićni tonus)
  •  je jako mekano, mirno, kao da je “od maslaca” (snižen mišićni tonus);
  •  ima često čvrsto zatvorene šakice
  •  je starije od 2 mjeseca, a drži često palac u šaci
  •  se kad ga se osloni na stopala ne oslanja na puna stopala
  •  postoji bilo kakva razlika u funkciji ili držanju jedne strane u odnosu na drugu(u ranoj životnoj dobi nema dešnjaka i ljevaka) – asimetrija
  •  se “izvija”, tj. zabacuje glavicu prema natrag, a tijelo čini jedan luk – to može raditi i na podlozi, ali i dok ga se drži na rukama
  • – kad se okreće jako zabaci glavu prema natrag, ili se okrene “u bloku”, bez zamaha ruke ili noge,ili čak oboje
  •  “križa” nožice
  •  crvoliko izvija ruke ili noge, “neprirodni pokreti” (atetoidni pokreti).

Izvor

 

KOMUNIKACIJA,JEZIK I GOVOR

Veoma je važno razlikovati razvoj komunikacije od usvajanja jezika i razvoja govora jer ih često u svakodnevnici smatramo sinonimima. Komunikacija je temelj i potpora usvajanju jezika i razvoju govora, a govor je samo jedno od sredstava koje koristimo za komunikaciju.

Odstupanja se razlikuju od djeteta do djeteta, a možemo ih podijeliti na:
1.Poremećaje socijalne komunikacije (smanjeni interes za komunikaciju i odsustvo vještina započinjanja i održavanja socijalne interakcije )

Osnovni simptomi uključuju:

-siromašnu raznolikost u uporabi jezika (često prepuno agramatizama)
-nepovezanost tema tijekom razgovora ( nepovezano preskakanje s teme na temu, upadanje u riječ drugima , nepoštivanje socijalnih pravila u različitim kontekstima )
-smanjeno praćenje sugovornika i njegovih reakcija te nereagiranje na iste

No, ne postoje odstupanja u društvenim odnosima i interesima što ga razlikuje od autizma.

2.Jezične poremećaje (problem jezičnog razumijevanja i izražavanja)

3.Govorne poremećaje (problem akustičke realizacije jezika)

Izvor

Kako prepoznati dijete s autizmom?

– naš poster povodom obilježavanja dana autizma,2.4.2014.K. Sućurac

10152012_910977015583583_85009212_n

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *