Na otvoreni poziv ureda UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijs
Potpomognuta komunikacija zamjenjuje ili potpomaže uobičajene metode komunikacije. Namijenjena je djeci sa složenim komunikacijskim potrebama koja se ne mogu služiti govornim jezikom i/ili imaju teškoće jezičnoga razumijevanja zbog:
-poremećaja iz spektra autizma
-cerebralne paralize
-intelektualnih teškoća
-dječje govorne apraksije
Sva djeca s intelektualnim teškoćama imaju manje ili veće teškoće u komunikacijskom i jezično–govornom razvoju te su korisnici potpomognute komunikacije. Potpomognuta komunikacija je često prva metoda u poticanju komunikacije u djece rane dobi kod koje su uočena razvojna odstupanja.
Kako bi se proširila primjena potpomognute komunikacije u Hrvatskoj, potrebno je educirati stručnjake i roditelje te promovirati mogućnosti koje ona nudi. Ujedno je potrebno stvoriti stabilne preduvjete za uporabu visokotehnoloških rješenja kako bi ih stručnjaci više koristili.
Slijedom navedenog Ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji sa Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu pokrenuo je program koji ima za cilj:
-jačanje kapaciteta stručnjaka koji rade u zdravstvenim ustanovama, ustanovama socijalne skrbi te organizacijama civilnog društva, za sustavnu primjenu potpomognute komunikacije u radu sa djecom s teškoćama u razvoju predškolske dobi
-jačanje kapaciteta stručnjaka koji rade u zdravstvenim ustanovama, ustanovama socijalne skrbi te organizacijama civilnog društva, za razumijevanje i implementaciju koncepta rane intervencije
-podizanje razine znanja roditelja/obitelji/skrbnika o načinu korištenja edukacijskih i komunikacijskih ICT rješenja za potpomognutu komunikaciju.